"Eesti turul survestab hinnalangust tihe konkurents, kuid tähtis on ka lähiturgudel toimuv – Leedu valmistub Lidli tulekuks, hinnasõda Soomes, olukord Venemaal – kõik see mõjutab ka kohalikku turgu,“ sõnas Rimi ostujuht Margus Amor.
Eesti jaekaubandusturul on peamiseks hinnalanguse põhjuseks tihe konkurents – neli suuremat jaeketti jagavad omavahel väga väikeste vahedega 80% turust. Kaubanduspindade kasv on endiselt jätkuv ning iga klient on ülimalt oluline. Suurim võitja on tarbija.
„Hinnalangus on muutnud eestlase ostukäitumist kaupmehe jaoks positiivses suunas – keskkonnas, kus palgad tõusevad ja valitseb kerge deflatsioon, saab tarbija nautida külluslikku valikut ja soodsaid pakkumisi. Nafta- ja kütusehinna maailmaturu langus puudutab toiduainete jaekaubanduse hindasid vaid kosmeetiliselt, küll aga jätab tarbijale rohkem raha kätte,“ kommenteeris Amor.
Selgelt on märgata, et tootevalik on laienenud ning märksa rohkem proovitakse uusi tooteid, lisas Amor.
„Üldiselt järgneb igale langusele tõus. Meie sektoris on see seotud toorainete ja sisendite hinnatõusuga. Põllumajandussektoris ei ole kerged ajad, kuid olen kindel, et kohalikud põllumehed ja tootjad saavad lähiajal oma hinnad ja mahud taas paika ning tekib uus stabiilsus," avaldas müügijuht lootust. "Kindlasti tõstavad hindasid ka riiklikud regulatsioonid, nagu alkoholi ja tubakaaktsiisi tõus."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!